Rezultatele cercetării




     Campania noastra se va desfășura în centru universitar Al. I. Cuza din Iași. Înainte de a lansa campania am facut o cercetare pentru a cunoaște mai bine punctele tari și slabe ale grupului țintă căruia vrem să ne adresăm, și anume: studenții și profesorii din cadrul universității. Pentru acest lucru am aplicat un chestionar online care cuprindea întrebări referitoare bineînteles la subiectul "donarea de sânge". 

     Prin acest chestionar am reușit să ne îndeplinim doar o parte din obiective. Am constatat că majoritatea dintre subiecți (69,1%) au mai donat sânge și mai mult de jumătate (51,6%) , au mai particitat la acte umanitare ceea ce ne-a demostrat că au un simț civic dezvoltat și s-ar putea ca următoarea campanie de donare de sânge să aibă succes. Totodata, graficele rezultate în urma analizei răspunsurilor ne-au arătat că 62,8% nu dețineau informația precum că sângele donat se reface cantitativ în aproximativ 2 ore și în maxim 14 zile calitativ, iar 66% nu credeau că donatorii trăiesc mai mult. 

     Un procent semnificativ, de  56,6% consideră ca donarea de sânge poate pune în pericol viața donatorului, si în procent de 62,3% cred că se pot contamina cu boli infecțioase  fiind două percepții greșite. Vom insista mai mult pe detaliile despre sigurața donatorilor.
     Am observat că puțini sunt informați despre recompensele oferite unui donator, 59%
dintre espondenți nu știau că beneficează de analize gratuite. La întrebarea despre ce măsuri ar trebui luate pentru a mari numărul donatorilor, am primit printre răspunsuri că ar trebui valoare bonurilor de masă să fie mai ridicată. 

    Având în vedere că la întrebarea  “Din ce surse vă documentati despre campaniile umanitare”, majoritatea au răspuns că se documentează din mediul online am ales să promovăm agresiv campania "Eu Donez " în mediu online, iar blogul este unul dintre instrumente. Prin acest mijloc de comunicare, cunoscut tuturor,  fiecare își poate exprima părerile pozitive respectiv cele negative cu privire la acest act umanitar, sau chiar să adreseze întrebări despre nelămurile pe care le au.


     Nu în ultimul rând vrem să mulțumim studenților grupei 5 de la Marketing - FEAA care au facut posibilă aceasă cercetare.

2 comentarii:

  1. felicitari! ati initiat o comunicare autentica intre cei ce stiu mai multe si cei ce stiu mai putin vis-a-vis de acest subiect. e singura cale care poate mari sansa de a salva vieti!
    inca odata, felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  2. As veni si eu la un asemenea eveniment. Este o idee buna. Felicitari.

    RăspundețiȘtergere

Leave a comment